4h senare...

Ja ni...efter mååånga om och men så är min tvätt nu klar.
Att de ska vara så komplicerat, tvättmaskinen här var inte alls som den hemma.
För det första så valde jag fel program..så när jag kommer ner 1.5h senare så ligger tvätten dyngsur i 2liter vatten..då har jag tydligen valt nått program som gör att tvätten stannar innan centrifugeringen börjar. Kul.
Jag konstaterar att centrifugen i tvättmaskinen e paj (vilket den inte va) och slänger in skiten i torktumlaren, Ringer upp Pappas sambo som berättar att jag valt fel program och att kläderna jag slängde in dyngsura i torktumlaren inte kommer att torka på flera timmar och att jag måste slänge tillbaka kläderna i torktumlaren och bara välja programet med en virvel på..alltså centrifueringen.. :D
Seeen kunde Sandra slänga in kläderna i torktumlaren..kl 19, dvs en timme för sent så e mina kläder färdiga.
Tur man har snäll granne som bara skrattade åt mina fina tvättkunskaper.
När jag får barn ska jag lära dom att tvätta.

Nu sitter jag iaf och kollar på halv8 hos mig..eller nu e det reklam.
Nu är det snart dags för födelsedags/inflyttningsfesten..wiihoo;D
Känner mig dock inte ett enda år äldre..inga gråa hår och inge sämre minne vad jag minns.
Men 22år...vad ska man med det till..tänk va man längtade när man skulle fylla 18 och 20!
Men men..22år får väl duga sålänge;D
Nått som va bra var iaf att det passade bra att fylla samtidigt som flytten för nu fick jag ju bla min älskade lila damsugare i present:)

Nu ska jag fortsätta kolla på halv8...tjingelingen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0